Taxiresor..

..med Luci är nog de roligaste. Speciellt om hon fått i lite alkohol i sig. Hahahah. riktigt roligt! Här har ni ett exempel då vi tog en taxi från Solna. En somalieman körde:

Luci sitter framme och jag och syrran sitter där bak: Här kommer konversationen:

Nina: Ee gledaj
Luci: Ajde
Nina: Gde cemo sada?
Luci: Ee Västberga
Nina: A sto?
Luci: Da jedemooo
(vi disukterar att Nina och Luci missade Djurdjevdan låten)


Luci sitter och pratar somaliska med chauffören.Han är helt exited över det. Hahahha observera att hon pratar med norrköpinsk dialekt.

Chauffören: "¤(!"¤!?(språka
Luci: Haa språka?
Chauffören: Hur många språk du kan?
Luci: Jag kan spanska, jag kan serbiska, jag kan kinesiska, jag kan svenska och engelska.
Chauffören: Uh du kan micket
Luci: Walla jag kan mycket. (Helt seriös, undrar varför blattespråket dök upp)
Chauffören: Aamm
Luci: Somaliska, vänta jag kunde somaliska. Vänta hallå hallå sväng Västberga..Tamam (turkiska kan hon också)
Chauffören: Här eller?
Luci: AAA höger höger.
Chauffören: Ta lugnt, ta lugnt
Luci: Walla tamam.
Luci: Jag sjöng somaliska nationalsången men jag har glömt den. (ff norrköpinsk dialekt?)
Chauffören: Ahaa
Luci: En somaliefamilj de klappa de klappa (luci klappar när hon pratar). Jag svär jag bugade. Jag trodde jag var med i sån hära: Vad heter de?
Chauffören: Ahaa ahaa..

Luci: Vill du ha mat?
Chauffören: Nej nej det bra tack.
Luci: Tamam.
Chauffören: Ska ni hämta mat eller?
Luci: Asså om du vill ha mat, säg bara till.
Chauffören: De bra d bra.
Luci: Du vill inte äta?
Chauffören: Nej det bra jag precis ätit
Luci: Det är inte ramandan.
Chauffören: Nej jag ätit precis
Luci: Åk vänster, nej inte nu. Du kommer köra på skylten.
Chauffören: Ta lungt ta lugnt
Chauffören: Drajv in eller?
Luci: Jaa drajv in drajv in..

Luci: Vill du ha mat? Vill du ha en cheeseburgare? (Hon frågade precis honom för 2 sekunder sen) HAHAH
Chauffören: Nej nej de bra tack.
Luci: Svär, har du ätit idag?
Chauffören: Jag har ätit micket bra.
Luci: Tamam, om du inte vill så.


Sen kommer en fortsättning som jag måste fråga Luci om jag får skriva om. HAHAH!



Kommentarer
Postat av: luc

HAHHAHAAHAHAHAHA NEMOGU DA DISEM HAHAH!



Fy för den! HAHA NEJ du får inte berätta om fortsättnignen HAHAAHA

2010-03-05 @ 20:51:54
URL: http://seko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0