AAATCCHHJOOO

Glömde publicera ett inlägg jag skrev ikväll.. Gör det nu :)

Så låter det hos mig just nu.. Jag nyser för fullt haha. People are talking shit about me. Hahaha.. Jag vaknade upp efter min siesta och såg Olis inlägg om Earth Hour. Jag hade glömt bort det (sanningen är att jag aldrig visste att det var) och sprang till fönstret för att kika om Fittja var nedsläckt, och som jag förutspådde så lyste det mer än någonsin.. Haha så typiskt. Själv försökte jag släcka alla lampor och stänga av allt i alla rum förutom mitt. Jag blev lite rädd med tanke på att jag var ensam hemma helt sjuk och svag.

Another thing that's been bothering me.. What's up with these short bustiers?? Vem fick dem att ploppa ut från att vara sexiga underkläder till att bli vardagskläder? Här sitter folk och förespråkar om att alla ska vara nöjda med sina kroppar, om hur idealen ser ut idag och att man ska vara en förebild för de yngre och blabla. Det låter givetvist jätte bra, men hur kommer det sig att denna bustiern blivit så känd och uppmärksammas av alla "förebilder"? Det är tråkigt att det har blivit så, för på ett omedvetet sätt så har ni uppmanat tjejer att banta, svälta eller träna sönder sig. Alla vet att det där sitter fint hos smala tjejer med modellkroppar och inte för en tjej med lite extra kött på benen. För då skulle alla bara skratta, även om man hade världens bästa självförtroende. Nejnej, not good. Dessa saker ska tillbaka till sovrummet och stanna där. Där man är hur sexig som helst med sin boyfriend :)

Men det är inte bara det.. Jag var inne i BikBok och såg att klädesmodellen som står där vid ingången också visade sin mage. Alltså, personalen hade klätt modellen så att tröjan nästan var som en magtröja. Och så som en klädesmodell har på sig kläderna, så brukar andra oftast också ha så.. Det är jätte synd tycker jag fan. /L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0