Sommar och sol och vi har korta kjol och vi vill ha dig Markooliooo

Jag tänkte börja med att skriva ett inlägg om min längtan till sommaren!
Egentligen är jag ingen all time hater mot andra årstider men just i år så är jag det. Skämtar vädret med mig? Kan man gå ut en dag utan att mitt ansikte stelnar till som att jag har precis lagt botox. Jag var ute och powerwalkade (haha min svengelska äger) för kanske 3 veckor sen. Jag gick upp vid 6 och såg ut genom fönstret och tog på mig allt jag hittade, notera ALLT! Efter en kvart så fick jag på mig så mycket kläder och utrustning att jag var klar för en veckas överlevnad ute i en nordpolen. Jag powerwalkade från skärholmen till fittja och fy va svettig jag blev! Haha jag hade så pass mycket kläder på mig att till och med dagisbarn kollade snett på mig. Men inte nog med det.. Mitt svett på pannan hade blivit isdroppar som hade fastnat på ansiktet och jag såg inte klok ut! Efter den rundan lärde jag mig att när man rör på sig så blir man varm haha.

Aja slut på klagandet! Det jag vill komma fram till är att när det är sommar, så längtar jag till vintern och vice versa. Jag älskar julen och allt som har med det att göra, men jag är inte vinterns största fan när den håller på från november till mars. Jag är så blek att t.o.m. albinos skriker DAMN du är blek och jag blir jävligt deprimerad och får ett hett temperament. Därför har jag laddat upp mig inför sommaren. Jag ska förbli blek så att alla ska få en chock när jag kommer tillbaka i augusti som en bränd pepparkaka! För i år har jag planerat att besöka Spanien, Grekland, Turkiet, Serbien och Montenegro och kanske Kina om jag får åka iväg från jobbet.

Men tänk er känslan.. Sommarnätterna då ni ringer era nära och kära och säger. Kom till mig vi sätter oss på verandan och tar en bärs, en svinkall baccardi och bara chillar.. Eller varför inte sätter sig på någon allmän plats och tänder en brasa haha vilket som. Eller att kunna gå till stranden och bada eller sola. Att allmänt kunna ta på sig lite mindre kläder haha vem vill inte se lite hud :)

That's it folks pözz /Luc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0