Hur namnet Lucy uppstod

Vet ni vad? Det är så jävla tråkigt.. Jag får underhålla mig själv genom att sysselsätta mig med detta.. Jag zappar runt och hittar ingenting intressant. Bara gamla tv-serier som gick när jag var en baby. Seriöst Sverige? Det är 2010 inte 1980- eller 90-talet. På kanal5 går MacGyver, tv3 Xena - krigarprincessan, tv6 - skål.. Asså seriöst?!?!? Hahaha wtf det är ta mig fan det tråkigaste med nätterna.

På tal om gamla tv-serier.. Wtf är det med våra bästa år. Har inte de där programmet gått sedan min mamma var en baby? Jag blir så tokig på det.. Come on! Ingenting händer i den där serien. Jag kan sitta och kolla en vecka om jag t. ex. är ledig och sen missar jag en månad och när jag sen kollar på det igen så har ingenting ändrats?!?!?! Hur orkar man dag in och dag ut stå och spela en samma fucking grej som man har gjort i hela sitt liv. Låt mig inte snacka om John Black's ansiktsuttryck, FY! Ett annat program är Glamour.. Hur orkar man hålla igång dessa serier och byta ut de yngre skådespelarna istället för de äldre? Hahah man kan ju tänka sig att det är dem äldre som inte pallar hålla på tills dem blir 90 år, men nej det är dem yngre som har insett att det inte ger någon framtid att spela in en serie som pågår i 60 år. Men ändå vill jag tacka Gud att Glamour fanns på den tiden mamma kom till Sverige. Varför? Jo det ska jag berätta.. När jag var en baby och papprena med mitt namn skulle in till Skatteverket (?) så blev min pappa så försvenskad av sig att jag skulle heta Carina eller Katarina. Hahaha jag kan förstå att dem inte tyckte att det var så passande att folk skulle gå runt och säga Ruiping och uttala det fel och dem tänkte väl på att jag skulle få bättre jobbmöjligheter etc. genom att döpa mig till de där namnen. Men det ni har missat är att mamma inte hade någon aning om dem här underbara idéerna på namn till mig. Så när mamma skulle posta iväg brevet så läste hon igenom det en sista gång och såg Carina och stod med ett stort frågetecken. Wtf?? Hur ska jag få ett namn som inte ens hon kan uttala? Det blir ju liksom konstigt på utvecklingssamtalen om hon skulle gå runt och säga: Hej jag är Calinas mamma hahaha hon kan inte uttala R:et så bra. Nej, jag skulle ha ett mer internationellt namn och varför inte kolla på Glamour och hitta ett namn där? Det är ju trots allt engelska som är det internationella språket? Då dök det upp en kines i serien som hette Lucy, snacka om perfect timing.. Och Voilá! ... Så uppstod namnet Lucy Wang!

Lite Lucy historia där. Alltid lika uppskattat hahaha /Luc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0