Budva

Montenegro håller på att utvecklas.. Flera öppnar sina ögon för detta underbara land och många turistbyråer har börjat sälja charterresor dit. Själv har jag varit där 3 somrar nu.. Kan verkligen rekommendera det här stället, men tänk på att folket där bara kan säga hello, very nice, ok, princess, and that's about it. Hahaha ska ni åka dit så är det smart att ha någon kompis som kan språket, annars kan det bli lite svårt.. Så, om ni inte vill åka till de andra turistdestinationerna så kan ni tänka på att montenegros turism fortfarande håller på att utvecklas och ni som vill ha det lite mer lugnt kan överväga det landet :) I en liten stad? som heter Budva är det dock inte så fridfullt. Det är fullpackat där varje sommar..


Till det jag ville komma fram till nu.. När jag var där i somras med några tjejkompisar så blev några av oss sjuka och då tänkte vi att vi kunde ta det lugnt och bara ta en fika.. Nina var en av kompisarna och hon mådde tydligen litte bättre än vad jag gjorde eftersom att hon hade varit ute och festat och druckit.. Själv hade jag dragit på en fika med en tjejkompis och hennes pojkvän. Vi hade bestämt oss för att mötas halvvägs och köpa lite mat bara, men fullisen Nina såg karuseller och insisterade på att vi skulle åka. Jag som bara tog det lugnt den kvällen ville också ha lite kul! Så där stod vi och köpte biljetter till en version av Popexpressen. Vi satte oss två och två och sedan började karusellen rulla.. Den var skit seg hahaha Nina och jag tänkte: fan va skönt att få lite vind i ansiktet.. Hahahaahahahhaahaha! Efter ca 1 min så stannade karusellen och då tänkte vi: inte så farligt.. Men sen så flög vi iväg! Killen som styrde den här karusellen hade bara värmt upp. Där var vi beredda på att ta upp järngrejen som håller oss på plats och skulle kliva av och då börjar vi flyga iväg, upp och ner, åt höger och vänster, hur du vill. Det var tusen gånger värre än popexpressen här på Gröna Lund hahahha! Det var skit kul men galet läskigt..


Efter att vi hade klivit av karusellen och var på gränsen till spyfärdiga så gick vi till en annan karusell som var mycket värre! Man fick whiplash av den haha. När vi till slut var på väg hem så såg vi att det stod några killar och höll på att montera om eller fixa den där popexpressen vi åkte i början. Hahahaahah där stod Nina som var full och jag helt proppmätt och spyfärdig och bajsade på oss och lovade oss själva att vi aldrig
skulle sätta oss på någon karusell i Montenegro igen. Så dumma vi är så gjorde vi det igen :) haha



En bild på mig och Bella från min andra åktur.. (visst är jag busig som åker två ggr :$ HAHA)

Kommentarer
Postat av: l&o

du är så busig. HAAHAHAH popexpressen var ingenting jämfört med den där andra som inte har något namn. Fyfan vad jag mådde illa!

2010-03-29 @ 18:20:31
URL: http://seko.blogg.se/
Postat av: N

Hahahahhhahahahahahah seko jag dör hahahahah!

2010-03-29 @ 19:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0